Qualizorg beoordeling 2019: 8.9

FYSIOTHERAPIE OP MAAT,
OOK ZONDER DOORVERWIJZING VAN UW DOKTER

UPDATE 13 oktober 2020

Vanaf donderdag 15 oktober is het verplicht om in onze praktijk een mondkapje te dragen. Deze maatregel is voor de veiligheid van iedereen. Een groot gedeelte van onze patiëntengroep bevindt zich in een risicogroep en is mogelijk extra vatbaar voor het COVID-19 virus. Daarnaast zijn wij, door de manier van werkten, vaak niet in staat om fysieke afstand te houden tussen therapeut en cliënt.

Onze fysiotherapeuten kunnen de fysiotherapeutische zorg die zij noodzakelijk achten op een veilige en verantwoorde manier verlenen. Daarbij moeten we tegelijkertijd ook voorkomen dat fysiotherapiepraktijken bijdragen aan verdere verspreiding van COVID-19. We voldoen dan ook aan de eisen van social distancing en een inzet van Persoonlijke Beschermings Middelen (PBM).

Kan u onderstaande vragen beantwoorden met een Ja, dan is het raadzaam om uw bezoek nog even uit te stellen of neem, bij acute klachten, contact op met de secretaresse:

• Heeft u de afgelopen 24 uur of op dit moment één of meerdere van de volgende (milde) klachten: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak?
  • Heeft u op dit moment een huisgenoot/gezinslid met koorts en/of benauwdheidsklachten?
  • Heeft u het nieuwe coronavirus gehad (vastgesteld met een laboratoriumtest) en is dit in de afgelopen 7 dagen vastgesteld?
  • Heeft u een huisgenoot/gezinslid met het nieuwe coronavirus (vastgesteld met een laboratoriumtest) en heb je korter dan 10 dagen geleden contact gehad met deze huisgenoot/gezinslid terwijl hij/zij nog klachten had?
  • Bent u in quarantaine omdat u direct contact hebt gehad met iemand waarbij het nieuwe coronavirus is vastgesteld?
  • Bent u de afgelopen 10 dagen in een code oranje gebied op vakantie geweest?

AANPASSINGEN PRAKTIJK

Uiteraard hebben wij ervoor gezorgd dat de praktijkvoering is aangepast aan de huidige regels van de overheid. Verder hebben wij adequate maatregelen getroffen om een veilige omgeving voor patiënt en fysiotherapeut te realiseren en hebben hier dan ook algemeen geldende regels van het RIVM en VWS gehanteerd. Dus heeft u lichamelijke klachten: Onze fysiotherapeuten staan voor u klaar! Dit met geldende regels. In de praktijk heeft dit gevolgen voor de wachtkamer (3 plaatsen mogelijk) en de wc (gesloten). Ook het watertappunt is afgesloten. Er is altijd de mogelijkheid om buiten te wachten op uw afspraak. Komt u goed op tijd dan loopt dit soepel maar kom ook niet te vroeg! De secretaresse zit achter een plexiglasscherm en de therapeuten maken gebruik van mondmaskers en handschoenen. De uitgang is verplaatst naar de zijdeur achter in de praktijk: let u op de gele pijlen! Voor de nieuwe routing kijk op: https://www.youtube.com/watch?v=86_cF-gJphM

FYSIOTHERAPIE OP AFSTAND

Ook is het mogelijk om uw behandeling met een fysiotherapeut via een beeldscherm in te plannen. Hierbij maken we gebruik van de beveiligde PhysiApp. Zo kunt u de therapeut gewoon zien, uw klachten bespreken en kunnen we u voorzien van gerichte informatie, de juiste oefeningen en adviezen, zonder dat u naar de praktijk hoeft te komen. Hoe gaat dat in zijn werk?

• Download ter voorbereiding PhysiApp op uw smartphone/tablet of ga naar de website www.physiapp.nl
  • U ontvangt van ons per email een link om op het afgesproken tijdstip in te loggen en het beeldbellen te starten.

Let wel: niet iedere klacht is geschikt voor fysiotherapie op afstand. Voor meer informatie belt u naar onze praktijk op 0499-473895. Graag zien wij u in onze praktijk met uw eigen mondkapje! Dank voor uw medewerking.

Team Fysiotherapie Van Gerven

wij zijn aangesloten bij